Grupa „Słoneczka”

Witamy w kolejnym tygodniu.

Drodzy Rodzice i Kochane dzieci! W tym tygodniu zrealizujemy kilka tematów w ramach pt.: NA WIEJSKIM PODWÓRKU

PONIEDZIAŁEK 30.03.2020 Temat Dnia: JAK WYGLĄDA WIEŚ?

1.„Jak wygląda wieś?” – rozmowa z dziećmi na temat ilustracji. Praca z kartą pracy nr 19 (zeskanowana karta pracy znajduje się poniżej) dziecko szuka na ilustracji elementów niepasujących do krajobrazu wiejskiego.

 

2.Zapoznanie z piosenką Stary Donald (piosenka znajduje się w załączonym pliku)

Stary Donald farmę miał sł. i muz. tradycyjne 

Stary Donald farmę miał, ija, ija, oł!

Na tej farmie pieska miał, ija, ija, oł!

Słychać hau, hau tu,

Hau, hau tam,

Hau tu, hau tam,

Wszędzie hau, hau,

Stary Donald farmę miał, ija, ija, oł!

Stary Donald farmę miał, ija, ija, oł!

Na tej farmie krowy miał,ija, ija, oł!

Słychać mu, mu tu,

Mu, mu tam,

Mu tu, mu tam,

Wszędzie mu, mu,

Stary Donald farmę miał, ija, ija, oł!

Stary Donald farmę miał, ija, ija, oł!

Na tej farmie kaczki miał, ija, ija, oł!

Słychać kwa, kwa tu,

Kwa, kwa tam,

Kwa tu, kwa tam,

Wszędzie kwa, kwa,

Stary Donald farmę miał, ija, ija oł!

Zwrócenie uwagi na różne określenie rolnika. W Polsce są gospodarstwa wiejskie a osoba pracująca na roli to rolnik. Farma o której mowa w piosence to też gospodarstwo wiejskie, ale w Stanach Zjednoczonych, a rolnik w tamtej kulturze to farmer.

3.Ćwiczenie oddechowe „Wrona bez ogona”. (mamy nadzieję, że się Państwu i dzieciom spodoba i będziecie korzystać z niego często )

Dziecko stoi. Biorze głęboki wdech i na wydechu liczy wrony:

Pierwsza wrona bez ogona,

druga wrona bez ogona,

trzecia wrona bez ogona.

Ćwiczenie powtarzamy trzy razy.. zwracamy uwagę dziecku, żeby nie zużywało całego powietrza.

Piosenka Stary Donald może towarzyszyć nam przez cały tydzień sama improwizacja ruchowa do niej (i każdej innej piosenki też) rozwija poczucie rytmu i sprawność fizyczną.

4.Zestaw ćwiczeń ruchowych

Ćwiczenie 1.W zagrodzie” – dziecko na polecenie rodzca naśladują ruchem i głosem różne zwierzątka: psa, kota, kurę, kaczkę, gęś, owcę, kozę, krowę, konia, królika.

Ćwiczenie 2.Koci spacer” – dzieci wykonują ćwiczenia równoważne na ławeczce lub linie. Chodzą po ławeczce, stopa za stopą, ręce mają rozstawione w bok. Ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy (ławeczka lub lina ewentualnie wstążka, sznurek, brzeg dywanu)

*Dla chętnych

*wydzieranka z papieru kolorowego – przedstawienie zwierzęcia mieszkającego na wsi. 

*Taniec Zygzak (dzieci uczęszczające na dodatkowe zajęcia taneczne powinny kojarzyć taniec z ostatnich zajęć) https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

Pozdrawiamy 🙂

 

 

Witamy w kolejnym dniu.

Temat dnia: „Ja nie choruję” – jak zapobiegać chorobom.

1.Przypomnienie słów piosenki „Jestem wiosna”. Zachęcamy do nauki słów oraz własnej improwizacji tanecznej

https://www.youtube.com/watch?v=EDdGL1jxCdU

2.Opowiadanie Hanny Łochockiej „Jak choruje Elemelek, jak go leczą przyjaciele?”

Niespodzianka dla dzieci (P. Monika czyta opowiadanie, miłego słuchania)

https://mab.to/mY7phoDgv

Proszę kliknąć w link i nie wyłączać strony dopóki cały się nie ściągnie.

W prawym górnym rogu wybrać język polski, zaakceptować dwie ikony w odcieniu niebieskim, jakie pojawią się na stronie. Po zakończeniu ściągania pliku będzie na pasku albo w folderze pobrane lub w galerii filmów. W razie problemów proszę o kontakt.

Dla osób, które nie będą mogły uruchomić linka poniżej tekst opowiadania do przeczytania dziecku:

Jak choruje Elemelek, jak go leczą przyjaciele? – Hanna Łochocka

Miał wróbelek Elemelek lekki katar i kaszelek. Dziób wycierał chustką babci. No i kichał: apci, apci! Bo ta zima, choć już czas jej iść za morze, psoci nam, jak tylko może. Wciąż się bierze na sposoby, by podrzucić nam choroby.

Babcia: Owiń gardło ciepłym szalem i nie wychodź z domu wcale.

Wiewiórka: Wbij jajeczka do kubeczka, zmieszaj dobrze, cukru dosyp, dodaj 10 kropli rosy i popijaj to, nie rzadziej niż dwadzieścia razy na dzień.

Zajączek: Weź rondelek, Elemelku, zaparz ziółka w tym rondelku. Pij sok z malin i jeżyny, weź pięć proszków aspiryny.

Sowa: Ot, masz tu skarpetek parę, bardzo ciepłe, chociaż stare. Dzień i noc je miej na nóż­kach i czym prędzej wchodź do łóżka.

Wzdycha biedny Elemelek: Czy to aby nie za wiele? Aż pewnego dnia wyraźnie poczuł się wróbelek raźniej. Dosyć już się wyleżałem. Dwa tygodnie leżę całe. Skrzydła w bok i mach ogo­nem! 

Dwa podskoki w lewą stronę. Dwa podskoki w stronę prawą. I do lasu – frr! A żwawo! Szybko fruwa Elemelek, gubi katar i kaszelek. 

Schowam chustkę, tę od babci. Nie chcę kichać: apci, apci! I skarpetki oddam sowie. Chcę być zdrów! Niech żyje zdrowie!

Przykładowe pytania do opowiadania:

Pytanie 1: Co dolegało Elemelkowi?

Pytanie 2: Co poradziły mu poszczególne postacie?

Pytanie 3: Jak poczuł się gdy zastosował te wszystkie rady?

Pytanie 4: Co zrobił by poczuć się zupełnie zdrowo?

3.Ruch to zdrowie – wykonanie ćwiczeń ogólnorozwojowych z plastikową butelką.

Dzieci uderzają w butelkę jedną dłonią w podanym przez rodzica rytmie. Zatrzymują się i wykonują ćwiczenia:

ćwiczenie 1: stojąc w rozkroku, przekładają butelkę między nogami;

ćwiczenie 2: unoszą butelkę do góry, ręce wyprostowane, kołyszą się na boki;

ćwiczenie3: leżą przodem (na brzuchu), nogi wyprostowane, butelkę trzymają oburącz, podnoszą głowę i ręce (nadal trzymając butelkę);

ćwiczenie 4: leżą tyłem (na plecach), nogi zgięte w kolanach, między nimi butelka, robią skłon głową i podcią gają kolana, dotykając butelką do głowy;

ćwiczenie 5: podskakują obunóż z butelką między kolanami;

ćwiczenie 6:przeskakują przez butelkę w przód i w tył;

I TU DRODZY RODZICE WARTO WYKORZYSTAĆ powyższe ćwiczenia dla UTRWALANIA PRAWEJ/LEWEJ STRONY np.: stać z prawej strony butelki, stać z lewej; weź butelkę w prawą dłoń, w lewą.

*Dla chętnych 

4.Dla przyszłych naukowców i badaczy eksperyment „Jak działa mydło” – zachęcamy do jego wykonania wspólnie z dzieckiem https://www.youtube.com/watch?v=uGPVaFBKlYw

5.Jak dokładnie myć ręce – filmik instruktażowy z farbą (można farbę nałożyć na ręce bez rękawiczek wtedy mamy dodatkowe doznania sensoryczne) https://www.youtube.com/watch?v=7HRx6Iv0OkI

6.Matematyka

https://www.youtube.com/watch?v=3aK8gWNWQNo&feature=youtu.be&fbclid=IwAR07Hp8jrMO-MkYe3Hal-IhqbiLqinoBp2ZNV6GTOYzb-OA9HyjXH3GwJjc&app=desktop

Miłego dnia życzą Monika Malesa i Edyta Stępniak.  

Drodzy Rodzice! dla osób, które mają trudności ze skrzynką mailową poniżej zamieszczamy materiały do zrealizowania

Temat dnia: Jaka jest wiosna?

Zapoznanie z treścią piosenki „Jestem wiosna”. Prosimy o przeczytanie dziecku utworu poniżej, a potem wspólne odsłuchanie

utworu. Link poniżej. Treść piosenki pozwoli dziecku dowiedzieć się jaka ta wiosna właściwie jest?

Przykładowe pytania do treści utworu:

Pytanie 1: Gdzie idzie wiosna?

Pytanie 2: Co niosła wiosna?

Pytanie 3: Jakie kolory mają wiosenne kwiaty?

https://www.youtube.com/watch?v=EDdGL1jxCdU

Jestem wiosna sł. i muz. Halina Sokołowska

Idę, idę, idę prosto do was.

Idę, idę, słońce niosę wam.

Wszystkie śniegi stopię,

zazielenię wszystkie lasy,

fiołki oraz bratki,

patrzcie, dla was mam.

Ref.: Wiosna, wiosna, jestem wiosna.

Patrzcie, jaką piękną suknię mam.

Wiosna, wiosna, jestem wiosna.

Najpiękniejsza z wszystkich dam. x2

Wszędzie zieleń, czerwień, złoto, błękit.

Oczy kwiatów w słońce patrzą już.

Cieszcie się wraz ze mną.

Podziwiajcie mą pogodę.

Chodźcie do mnie wszyscy,

zaśpiewajmy znów.

Ref.: Wiosna, wiosna…

Pamiętajmy, że nasze dzieci potrzebują codziennej dawki ruchu, taniec wygibaniec, swobodne pląsy, ćwiczenia ruchowe

(poniżej przykłady, które można zmodyfikować) pozwoli to im lepiej funkcjonować w tej trochę innej, domowej rzeczywistości.

Państwa dzieci zawsze lubiły poranną gimnastykę, warto aby proste ćwiczenia stały się codzienną rutyną. Dzisiaj proponujemy:

Ćwiczenie 1.

Bociany” – dzieci poruszają się, naśladując bociany. Unoszą kolana wysoko – ręce mają wyprostowane – i klaszczą w dłonie, mówiąc: kle, kle, kle.

Na wcześniej ustalony sygnał rodzica (np. stop lub klaśnięcie w dłonie) dzieci – bociany – stoją nieruchomo na jednej nodze (przez kilka sekund) Dziecko liczy ile sekund w danej rundzie udało mu się ustać.

Ćwiczenie 2.

Skaczące koniki polne”. Dzieci naśladują skaczące koniki, wykonując duże skoki obunóż do wyznaczonego miejsca.

 

*Dla chętnych :

Zachęcamy Państwa do wykonania z dzieckiem pracy techniczno-plastycznej „BOCIAN” poniżej link do instrukcji.

http://kolorowy-swiatdzieci.blogspot.com/2016/03/bocian-origami-z-ko-i-koeczek.html

Jeśli link po kliknięciu się nie otwiera proszę go skopiować i wkleić w przeglądarkę.

Życzymy Państwu i dzieciom owocnej pracy i miłego dnia.

Monika Malesa, Edyta Stępniak

Witamy Rodziców, witamy Kochane dzieci !!!

Zachęcamy Państwa do proponowania dzieciom różnych form aktywności podczas pobytu w domach. Dzieci mogą uzupełniać żółte karty pracy, z których korzystaliśmy w zeszłym semestrze. Na pewno znajdzie się tam kilka czystych kart, które warto wykonać.

Zachęcamy również do:

  • słuchania audiobooków z bajkami i opowiadaniami, propozycja w linku poniżej to seria Bajkowisko.pl

           https://www.bajkowisko.pl/nasze-bajki/

  • Do wykonywania prostych ćwiczeń ruchowych. Dla chętnych rodziców zamieszczamy plik do lektury pt.: „Znaczenie aktywności ruchowej dziecka w wieku przedszkolnym” autorstwa Wojciecha Oczko. Aktywność ruchowa dzieci

  • Do wykonywania ćwiczeń logopedycznych usprawniających aparat artykulacyjny – Ćwiczenia – Anna Gajewska Dorosz . Dzieci objęte pomocą logopedyczną korzystają z założonych zeszytów do zajęć z Panią Iwoną.

Poza tym dzieci mogą rysować, kolorować, malować, wyklejać, wycinać, pisać po śladzie. Powyższe propozycje są oczywiście dobrowolne.

Mamy nadzieje, że już niebawem się spotkamy…..

Pozdrawiamy serdecznie – Pani Edyta, Monika i Justyna 

Drodzy Rodzice!

W związku ze zbliżającym się Narodowym Świętem Niepodległości 11 listopada uprzejmie informujemy, iż w dniu 08.11.2019 r (piątek) nasze dzieci wezmą udział w uroczystości, jaka odbędzie się w Szkole Podstawowej w Golach. Prosimy aby tego dnia dzieci miały przygotowane stroje galowe.

Witamy w nowym roku szkolnym 2019/2020.

Do naszej grupy przedszkolnej uczęszczają 4 letnie radosne „Słoneczka”  

Wychowawczyniami w grupie są

pani Edyta Stępniak oraz pani Monika Malesa

wspierane przez pomoc nauczyciela panią Justynę Niewiadomską.

Zapraszamy do odwiedzania naszej strony, dzięki której będą Państwo mogli uczestniczyć w życiu przedszkolnym swoich pociech.