Informacje dla Rodziców
Godziny pracy przedszkola |
|
Ramowy rozkład dnia na rok przedszkolny 2021/2022:
- 7.00-8.00 – schodzenie się dzieci,
- 8.00-8.15 – przygotowanie do śniadania,
- 8.15-9.00 – śniadanie,
- 9.00-10.15 – zajęcia dydaktyczne w grupach,
- 10.15-11.15 – zabawy dowolne, spacery, wyjścia,
- 11.15-11.25 – czynności organizacyjno – higieniczne przed obiadem,
- 11.25-12.30 – obiad,
- 12.30-14.00 – odpoczynek poobiedni,
- 14.00-14.15 – przygotowanie do podwieczorku,
- 14.30-15.10 – podwieczorek,
- 115.10-17.00 – zabawy dowolne lub inspirowane przez nauczyciela, pobyt w ogrodzie.
Zajęcia dodatkowe
- język angielski – poniedziałki i środy od 9:00 do 11:30 (zajęcia 30-minutowe w poszczególnych grupach),
- zajęcia logopedyczne,
- zajęcia korekcyjno-kompensacyjne,
- zajęcia z psychologiem,
- terapia integracji sensorycznej.
Zajęcia prowadzą nauczyciele posiadający odpowiednie kwalifikacje.
W naszym przedszkolu odbywają się również zajęcia taneczne realizowane przez szkołę tańca DanceWay, zajęcia z ceramiki prowadzone przez Panią Karolinę Konarzewską oraz audycje słowno – muzyczne prowadzone przez Panią Bernadetę Boruszewską.
Wyżywienie
Od nowego roku zmienia się firma dostarczająca posiłki dla dzieci.
Zmieniają się opłaty za wyżywienie dzieci: koszt całodzienny -12 zł, w tym śniadanie i drugie śniadanie – 4 zł.
Cena ta obejmuje:
- śniadanie;
- drugie śniadanie;
- obiad (zupa i drugie danie);
- podwieczorek.
W przypadku nieobecności dziecka, w celu uniknięcia opłat za posiłki, należy zgłosić nieobecność dziecka w przeddzień do godz. 15.00. Zgłoszenia można dokonać osobiście w sekretariacie albo telefonicznie, pod nr tel. 46 856-09-02. Jeśli rodzic nie zgłosi nieobecności dziecka ponosi opłatę w wysokości 4 zł. Jest to koszt śniadania i drugiego śniadania.
Dzieci, które zostają do godz. 17.00, dostają oprócz podwieczorku również kanapki.
Opłaty za przedszkole
Zasady pobierania opłat za przedszkole (poza opłatą żywieniową) przedstawiają się następująco: zgodnie z obowiązującymi przepisami dziecko ma prawo do bezpłatnego korzystania z wychowania przedszkolnego w wymiarze 5 godzin dziennie. Każda następna rozpoczęta godzina wiąże się z koniecznością poniesienia opłaty w wysokości ustalonej przez Radę Gminy Baranów. Przykładowo, jeśli dziecko rozpoczyna pobyt w przedszkolu o godz. 7.30 a kończy o godz. 13.00 rodzic poniesie opłatę za jedną godzinę ponieważ 5 godzinny (bezpłatny) czas pobytu tego dziecka w przedszkolu kończy się o 12.30 a pozostałe 30 minut to rozpoczęta godzina płatnego pobytu dziecka w przedszkolu.
(podstawa prawna: art. 52 ust. 3 Ustawy o finansowaniu zadań oświatowych z dnia 27 października 2017 r, oraz § 2 ust. 1 Uchwały nr XI/56/2016 Rady Gminy Baranów z dnia 26 czerwca 2019 r. w sprawie wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego uczniów objętych wychowaniem przedszkolnym do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym kończą 6 lat oraz warunków zwolnienia z tych opłat w publicznych placówkach wychowania przedszkolnego, dla których Gmina Baranów jest organem prowadzącym)
Wychowanie przedszkolne |
Celem wychowania przedszkolnego jest:
1) wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych dzieciom w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji; 2) budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się 3) kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie 4) rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach 5) stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci 6) troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach 7) budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych; 8) wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, taniec, śpiew, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne; 9) kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej 10) zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej; 11) kształtowanie u dzieci umiejętności czytania i przygotowanie dzieci do nabywania umiejętności pisania; 12) przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym poprzez rozbudzanie ich świadomości językowej i wrażliwości kulturowej oraz budowanie pozytywnej motywacji 13) w przedszkolach umożliwiających dzieciom należącym do mniejszości narodowych i etnicznych oraz społeczności posługującej się językiem regionalnym, o których mowa w ustawie z dnia 6 stycznia 2005 r. o mniejszościach narodowych i etnicznych oraz o języku regionalnym (Dz. U.
Aby osiągnąć cele wychowania przedszkolnego, należy wspomagać rozwój, wychowywać i kształcić dzieci w następujących obszarach: 1.Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dziećmi i dorosłymi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych. 2.Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku. 3.Wspomaganie rozwoju mowy oraz innych umiejętności komunikacyjnych dzieci. 4.Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu 5.Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci. 6.Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych. 7.Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem. 8.Wychowanie przez sztukę – muzyka: różne formy aktywności muzyczno-ruchowej (śpiew, gra, taniec). 9.Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne. 10.Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych. 11.Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń. 12.Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt. 13.Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną. 14.Tworzenie warunków do doświadczeń językowych i komunikacyjnych w zakresie reprezentatywnej i komunikatywnej funkcji języka (ze szczególnym uwzględnieniem nabywania umiejętności czytania). 15.Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne. 16.Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym. 17.Przygotowanie do posługiwania się językiem mniejszości narodowej lub etnicznej lub językiem regionalnym dzieci należących do mniejszości narodowych i etnicznych oraz społeczności posługującej się językiem regionalnym, o których mowa w ustawie z dnia 6 stycznia 2005 r. Źródło: Podstawa programowa wychowania przedszkolnego (fragmenty) |
KLAUZULA INFORMACYJNA dot. RODO