Kolejne eksperymenty na zajęciach świetlicowych
Tym razem nasi uczniowie zainteresowali się wulkanami. Dlaczego właśnie taka tematyka? A to wszystko za sprawą magicznego eksperymentu. Dzieci uformowały z plasteliny stożek wulkanu i ustawiły go na plastikowej tacy. W środku wulkanu zrobiły wgłębienie tzw. krater. Następnie zaczął się najbardziej emocjonujący proces. Do krateru uczniowie wsypali kilka łyżeczek proszku do pieczenia lub sody. Zabarwili proszek i dodali kilka łyżek octu. Niektórzy zamiast octu użyli wody z kwaskiem cytrynowym i wszystkie składniki szybko zmieszali. Efekt był nieziemski. Dzięki tego typu zajęciom uczniowie sięgnęli po literaturę naukową, z której to dowiedzieli się o najważniejszych dla rozwoju cywilizacji wynalazkach i odkryciach. Stali się prawdziwymi odkrywcami, wynalazcami i badaczami. Tego typu działania wyzwalają w naszych uczniach chęć sięgania po nowe wyzwania.