Strona główna Dokumenty Dziennik elektroniczny Szkoła Podstawowa Opłaty Kontakt Przedszkole Galeria Sekretariat Druki do pobrania Rada Rodziców GP Rada Rodziców SP Wymagania edukacyjne Rekrutacja 2024/2025

Bieszczady

Wycieczka w Bieszczady

10 października 2022r. uczniowie klasy VIII, V i 1 uczennica klasy VII wraz z uczniami Szkoły Podstawowej w Baranowie wyruszyli na czterodniową wycieczkę w Bieszczady.

Po kilkugodzinnej jeździe autokarem zatrzymaliśmy się w Sandomierzu. Podziwialiśmy Zamek Królewski wybudowany na polecenie Kazimierza Wielkiego, Przechodziliśmy przez Ucho Igielne czyli Furtę Dominikańską w murach obronnych Sandomierza. Dotarliśmy na przepiękny Rynek ze wszystkich stron otoczony kolorowymi kamienicami. W centralnym punkcie mieści się XIV- wieczny ratusz. Szliśmy wąwozem Królowej Jadwigi, gdzie podziwialiśmy fantastyczne kształty korzeni drzew. Wieczorem dojechaliśmy do miejscowości Myczkowce gdzie zakwaterowaliśmy się w Ośrodku Wypoczynkowym „Bieszczady”.

Drugi dzień wycieczki przeznaczony był na pokonanie Wielkiej Pętli Bieszczadzkiej mającej 147 km długości. Biegnie ona przez Hoczew, Baligród, Cisną, Wetlinę, Lutowiska, Ustrzyki Dolne i Górne oraz Uherce Mineralne. Trasa rozpoczyna i kończy swój bieg w Lesku. Prowadzi przez najwyższe i najpiękniejsze partie Bieszczadów. Widoki są wspaniałe, a ponad to widzieliśmy: w Lesku – kamień leski, na rzeczce Hoczewka progi skalne, w Baligrodzie cmentarz wojskowy żołnierzy polskich i radzieckich poległych w latach 1944-47, a przy rynku: obelisk ofiar mordu z 6 sierpnia 1944 r. i czołg T-34 – pomnik wyzwolenia 24 X 1944 r. W Cisnej odwiedziliśmy kultową karczmę – Siekierezadę, w Wetlinie punkt widokowy, a z Przełęczy Wyżnej podziwialiśmy widoki na Połoninę Wetlińską i Cyrańską. Kończąc drugi dzień zatrzymaliśmy się w Ustrzykach Dolnych, gdzie dzieciaki zaopatrzyły się w artykuły spożywcze.

Trzeciego dnia naszym celem była Solina. Przeżyliśmy przygodę na najnowszej atrakcji w Bieszczadach jaką jest przejazd KOLEJĄ LINOWĄ GONDOLOWĄ nad zaporą wodną w Solinie. Po pokonaniu 1540 metrów dotarliśmy gondolami na zbocza góry Jawor, skąd z wieży widokowej z otwartym tarasem podziwialiśmy widoki na Zalew Soliński i Myczkowiecki. Nasyceni pięknymi widokami poszliśmy na spacer po zaporze Solińskiej, która jest największą budowlą hydrotechniczną w Polsce o długości 664 m. Przeszliśmy przez zaporę, kupiliśmy mnóstwo pamiątek i płynęliśmy statkiem ,,Bryza“.

Czwartego dnia w drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Kolbuszowej w Skansenie „Muzeum kultury Ludowej”. Zobaczyliśmy wiejski pejzaż w całej okazałości.

Wycieczka była czasem mile spędzonym. Dostarczyła nam wielu atrakcji i wrażeń. Do domu wróciliśmy bezpiecznie ok.19.00, zadowoleni, bogatsi o nowe informacje i doświadczenia.